Uutiset: Tapatalk on nyt asennettu!
  • Toukokuu 24, 2019, 17:48:37 ip

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Oulu Rollerit  (Luettu 1398 kertaa)

DamtheMan

• Keskustelija
  • *
    • Profiili
Oulu Rollerit
« : Kesäkuu 24, 2015, 20:47:41 ip »
Ok, vähän outo otsikko ehkä, mutta menköön. Miettiny jo jonkin aikaa tätä, sattui tossa uusimmassa Bägisi sisältö -ketjun viestissä olemaan maininta rollerikiekosta, niin voisihan tätä kysyä. Onhan tuolla frisbeeforum.fi roller-ketju, mutta enpä minä siitä paljoa kostu jos joku esim jossain Lausteella käyttää rollerii.

Elikkä, millä Oulun seudun radoilla ja erityisesti millä rei'illä väki käyttää suht. useinkaan rolleria? Vai käyttääkö? Kohta tulee itsellä vuosi täyteen ja varmaan yhden käden sormet riittää ynnäämään yhteen kaikki rolleriheitot jotka olen nähnyt. Voihan se olla, että kun kiertää casual-mielessä eikä esim viikkokisois niin jää roller-havainnot vähemmälle.

Aika vaiheessa oma rolleri, lähinnä kun en oo juurikaan nähnyt tarvetta. Kenties tässä on vähän ameriikan lisää, mutta mitä kattelee videoita tuubista (ok, maailman kärkee), niin pojat käyttää rollerii kuitenkin siellä täällä, mutta jotenkin omaan silmään näyttäs, että väylät ois tasasempia ja lyhyemmällä ruoholla varustettuja kuin mihin täällä Oulussa törmää. Liekkö sitten vaan haihattelua. Viime kerralla Toppilassa ihan testin vuoksi tuli heitettyä rolleri #10 ja #13 oikeiden avausheittojen jälkeen, mittaa irtosi ihan ok (varsinkin näin alkutaipaleella ko. heiton oppimisessa).

Gravity

• Johtaja
  • OFS jäsen
  • **
  • tän mainostilan voi ostaa :)
    • Profiili
Vs: Oulu Rollerit
« Vastaus #1 : Kesäkuu 24, 2015, 22:55:06 ip »
Itse käytän hiirosen kympillä, normiheittoja syö liikaa puut ja oksat ennen koria..
Toppilassa vois käyttää väylillä 11 ja 16, mutta eipä ole tullut kuin testimielessä joskus kokeiltua, outit ehkä vähän liian iso uhka.
Oulussa aika vähän väyliä, missä rollereista saa ison hyödyn.
Tässä puhuin oikean käden rystyrollereista.

Holarinhan olen heittänyt Toppilan saariväylällä forerollerilla: https://youtu.be/TzHpKkADXgw?t=157

Jaakko

• OFS jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #2 : Kesäkuu 25, 2015, 00:37:25 ap »
Ei Oulussa valitettavasti oo oikein rolleriväyliä. Suurin osa väylistä on sen verran lyhyitä ettei rolleria tarvi ja jos on pitempi väylä niin maa on niin kuoppanen tai pitkää heinää täynnä että turha edes yrittää.

Pari väylää tulee kuitenki mieleen missä jotkut voi käyttää avauksessa rolleria. Just tuo Hiirosen kymppi jossa voi rystyrollerilla päästä korille asti. Toisena Toppilan yleinen kisaväylä (esim. SM:ssa viime vuonna) eli pilliväylä joka on normikolmosen jälkeen, sen avaan aina forerollerilla. Muuten rollereita (lähinnä forerolleria) tulee käytettyä tiukoista paikoista pois pääsynä, Virpiniemessä kaikkein eniten.

welle

• Member of Team Hoppala
  • Keskustelija
  • *
    • Profiili
« Vastaus #3 : Kesäkuu 25, 2015, 08:28:38 ap »
Hiirosen kymppi tosiaan ainut Oulussa, missä tulee yleensä aina se rolleri laitettua. Ylivieskan kasitoistanen menee kans monesti rollerilla sekä samalta radalta myös väylän yksitoista oon monesti avannut rollerilla. RHBH rolleri siis kyseessä, kiekkona vanha sotaratsu star roadrunner.

jonitaip

• Keskustelija
  • *
    • Profiili
« Vastaus #4 : Kesäkuu 25, 2015, 23:19:48 ip »
Toppilan 9 tulee avattua forerollerilla niin kauan kun heinikko ei ala liiaksi hidastaan vauhtia. Hiirosen 14 myös poikkeuksetta tulee avattua forerollerilla.

Kiekkona käytän star bossia.