Uutiset: Tapatalk on nyt asennettu!
  • Toukokuu 20, 2019, 07:51:32 ap

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Hiirosen rata on muuttunut 1.5.2013  (Luettu 6244 kertaa)

Erno

  • OFS jäsen
  • **
  • Viestejä: 1154
    • Profiili
Hiirosen rata on muuttunut 1.5.2013
« : Toukokuu 01, 2013, 19:24:40 ip »
Keskiviikkona 1.5.2013 rataa muutettiin. Suurten pelaajamäärien vuoksi Hiirosen rataa on päätetty kehittää turvallisemmaksi ja nopeakiertoisemmaksi. Talkoissa poistettiin väyläopasteet, joten lataa ratakartta netistä paperille tai ihmepuhelimesi ruudulle. Kesäkuun alussa radalla on käytössä uusi opastejärjestelmä. Rata on nyt täysin pelattavassa kunnossa, vaikka tarvetta lisätalkoille ja siistimisille onkin vielä. Toukokuussa tullaan talkoilemaan vielä useamman kerran.

Katso uudet tiedot:
http://www.oulunfrisbeeseura.net/?page_id=48

welle

  • Member of Team Hoppala
  • Keskustelija
  • *
  • Viestejä: 634
    • Profiili
Vs: Hiirosen rata on muuttunut 1.5.2013
« Vastaus #1 : Toukokuu 02, 2013, 14:39:49 ip »
Keskiviikkona 1.5.2013 rataa muutettiin. Suurten pelaajamäärien vuoksi Hiirosen rataa on päätetty kehittää turvallisemmaksi ja nopeakiertoisemmaksi. Talkoissa poistettiin väyläopasteet, joten lataa ratakartta netistä paperille tai ihmepuhelimesi ruudulle. Kesäkuun alussa radalla on käytössä uusi opastejärjestelmä. Rata on nyt täysin pelattavassa kunnossa, vaikka tarvetta lisätalkoille ja siistimisille onkin vielä. Toukokuussa tullaan talkoilemaan vielä useamman kerran.

Katso uudet tiedot:
http://www.oulunfrisbeeseura.net/?page_id=48
Laittakaa muuten sitten kommentteja uusista väylistä tulemaan sitä mukaa kun niitä nousee mieleen. Viikon verran niitä kuunnellaan ja sitten lyödään radan layout lukkoon.

gutshot4ever

  • member of Team Hoppala
  • Keskustelija
  • *
  • Viestejä: 119
    • Profiili
Vs: Hiirosen rata on muuttunut 1.5.2013
« Vastaus #2 : Toukokuu 02, 2013, 16:50:01 ip »
heti ensteksi eilisen talkookisan perusteella kolmos ja nelosväylä risteää pahasti vastakkain  :(

Jaakko

  • OFS jäsen
  • **
  • Viestejä: 276
    • Profiili
Vs: Hiirosen rata on muuttunut 1.5.2013
« Vastaus #3 : Toukokuu 02, 2013, 17:32:52 ip »
Kesällä saa varmaan olla tarkkana kolmosen korilla ja siirryttäessä nelosen tiille, en tiiä miten hyvä näkyvyys 18 tiiltä on sinne päin? Alottelijoilla 18:n avaukset varmaan feidailee aika sopivasti siihen nelosen tiille ja pitemmälle heittävillä voipi mennä pimennossa kolmosen koria kohti? Tai sitte ei, en nyt muista yhtäkkiä minkälainen metikkö siinä on eessä.. Mutta joo muuten kyllä hyvä rata ja varmasti sujuvampi kuin aikasemmin

ilkka421

  • OFS jäsen
  • **
  • Viestejä: 92
    • Profiili
Vs: Hiirosen rata on muuttunut 1.5.2013
« Vastaus #4 : Toukokuu 02, 2013, 19:51:15 ip »
heti ensteksi eilisen talkookisan perusteella kolmos ja nelosväylä risteää pahasti vastakkain  :(


kolmosen heittopaikkaa eteenpäin / vasemmalle

AnitaM

  • Keskustelija
  • *
  • Viestejä: 135
    • Profiili
Vs: Hiirosen rata on muuttunut 1.5.2013
« Vastaus #5 : Toukokuu 02, 2013, 19:58:26 ip »
Mä niin tykkäsin uudesta Hiirosesta...aivan loistava rata...  :D

Ja nyt en eksy vaikka ei opasteita vielä ole....kannatti olla talkoissa ;D
OFS nuoriso-ja naistoiminta, sihteeri 2014

wille

  • Keskustelija
  • *
  • Viestejä: 612
    • Profiili
Vs: Hiirosen rata on muuttunut 1.5.2013
« Vastaus #6 : Toukokuu 02, 2013, 21:20:52 ip »
Kolmannen mettäväylän kippo, se mutavelli ei muistaakseni kuivanut kertaakaan viime kesänä. 3 metriä oikealle pyörätietä kohti, oisko kuivaa? anteeksi..

Otto von Arg

  • Keskustelija
  • *
  • Viestejä: 20
  • Ville Kilpijärvi
    • Profiili
Vs: Hiirosen rata on muuttunut 1.5.2013
« Vastaus #7 : Toukokuu 02, 2013, 21:40:14 ip »
Kävin aamulla tempomassa kierroksen melko ihannekelissä. Uusi kolmonen tuntu toimivalta: helppo kolmonen mut tosi haastava pirkotettava. Ainakin mun heittovalikoimalla heitän nelosen kupille lähestymisen kolmosen tiipaikan yli. Mut hyvä väylä. Kutonen toimii kans. Viimeisen mettäväylän muutos minusta hyvä nyt kun se puu lähti. Vaikka kuinka koitti tempoa hyssällä puiden yli niin ei päässy sinne päinkään. Tietty oikeasti osaavat varmaan saavat kupille sieltä. Nyt kun se vanhan 15 saari lähti, nopeutuu kierto varmasti paljon. Uus 16 on ihan loistava. 17 kovakätiset ottaa tän päivän tuulilla kakkosta siitä. Olisko par 3? 18 ei oikein osannut arvioida vielä. Kun tulee lehdetpuihin ja näkyvyys heikkene, tuleeko vaaranpaikka kolmosen kupin kaa? Tämmösiä ajatuksia yhen kiekan perusteella. On talkooporukka tehny hyvää työtä.

Strikee

  • Keskustelija
  • *
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Vs: Hiirosen rata on muuttunut 1.5.2013
« Vastaus #8 : Toukokuu 05, 2013, 20:31:57 ip »
Muutamia kommentteja heitän parin kierroksen perusteella.

Mun mielestä uus kolmonen on muuten hyvä, mutta kuppi on väärässä paikassa ajatellen 18.väylää. Kesällä ei varmaankaan näe kolmosen kupille tuolta 18. tiiltä ja sopivalla sössimisellä kiekko feidaa kolmosta kohti. Kävi mielessä, että kolmos-väylästä saisi turvallisemman ja mielenkiintoisemman, jos koria ottais taaksepäin ja raivais esim. siihen vanhan 18.väylän mandopuun viereen tilan korille. Loput pusikot ja puut suojais kumminkin hyvin nelosväylää. Samalla tulis fore-heitolle tarvetta ja rataan monipuolisuutta (viimesen metän muutoksella tuli yks rystyväylä lisää).

Vanha seiska oli legendaarinen väylä ja vähän harmittaa kun siitä luovutaan. Toisaalta uus kutonen selkeyttää ja nopeuttaa radan kiertoa huomattavasti. Korin paikka siinä avoimella on vähän tylsä, mutta vaihtoehtoja ei taida paljon olla? Joillakin radoilla näkee esim. heinäseipäistä tehtyjä aitoja tai portteja tms. Tuovat ihan mukavasti vaihtelua väyliin. Mun mielestä tuohon kutosella vois miettiä jotakin tuon tapaista extraa. Sama homma uusilla 17. ja 18. väylilläkin. Ihan avointa peltoa nuo korien ympärystät.

Mettäväylät on tuommosenaan hyvä paketti. Tietenki niitä vois olla enemmänkin. Tuonne uuden 16.väylän taakse sais varmasti parit puurännit tehtyä. Willen kanssa oon samaa mieltä tuosta kolmannen mettäväylän kupista. Jotakin sille pitäisi tehdä, kun on ympäri vuoden ihan vellissä tuo paikka. Koria tielle päin tai johonkin suuntaan muutama metri?

Tuota saariväylän muutosta en oikein ymmärrä? Saari oli mukavan haastava ja rankas huonoista heitoista armotta. Parempi ratkasu ois mun mielestä ollu "saaren" laajentaminen lähemmäs ojan penkkaa, että lyhyemmälläkin heitoilla ois yltäny perille.

Uus 16.väylä on kyllä haastava. Ihan hyvä uudistus ja kori nyt kuivalla maalla. Siihen on varmaan kunnon sillat suunnitteilla, kun mutavelliä noilla paikon riittää? 17.väylän osalta tuli mieleen, että oisko oikealla puolen metässä ollut potentiaalista korin paikkaa? Joku 30-40m pisto mettään päin siitä korin kohilta, niin olisi mahdollisesti hyvä par4-väylä?

Mutta mutta, hyvää työtä on porukat tehneet. Kierto nopeutuu nuilla tehdyillä muutoksilla. Pikku viilailulla tulee varmasti entistä parempi rata.

vpt111

  • Keskustelija
  • *
  • Viestejä: 214
    • Profiili
Vs: Hiirosen rata on muuttunut 1.5.2013
« Vastaus #9 : Toukokuu 05, 2013, 21:32:22 ip »
Joillakin radoilla näkee esim. heinäseipäistä tehtyjä aitoja tai portteja tms. Tuovat ihan mukavasti vaihtelua väyliin. Mun mielestä tuohon kutosella vois miettiä jotakin tuon tapaista extraa. Sama homma uusilla 17. ja 18. väylilläkin. Ihan avointa peltoa nuo korien ympärystät.

Puut ja oksat ei tuo tarpeeksi haastetta? Hyvä idea mutta pliis jollain muulla väylällä :). #17 ihan tarpeeksi haastava OB-tikuilla, #18 voisin tuollaisen jopa nähdä.

Diabolicum

  • Keittiön Kalifi
  • Keskustelija
  • *
  • Viestejä: 839
  • Häh ?
    • Profiili
    • toinen harrasteeni
Vs: Hiirosen rata on muuttunut 1.5.2013
« Vastaus #10 : Toukokuu 05, 2013, 22:48:03 ip »
Ja ne aidat, heinäpaalit ja muut kyhäelmät kestää sen viikon kunnes joku muovipussisakki potkii ne päreiksi...Hiirosta ei lisäksi varmasti tartte keinotekoisesti vaikeuttaa. Oottakaahan kun kesä tulee ja puissa on lehdet....Ja ainahan voi itselleen muuttaa väylien par-lukuja jos haluaa "haastetta" kehiin. Pelaa kaikki väylät Par kakkosina vaan. Oikeastaanhan noilla väylien par luvuilla ei oo mitään merkitystä...pelaa vaan radan kokonaistulosta ja sitä voi parantaa käyttämällä vähemmän heittoja joka rundilla. Eihän esim. viikonlopun TourDeOulussakaan ollu väylien par-lukuja, kokonaistulos ratkaisee.

Joten katse pois niistä väylien par-luvuista ja kiekkua vaan koria kohti. Alle 50 tulokselle lupaan sanua isosti notta Onnea!
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 05, 2013, 22:52:09 ip kirjoittanut Diabolicum »
Team Trilogy Finland
TeamLatitude64 Finland

Strikee

  • Keskustelija
  • *
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Vs: Hiirosen rata on muuttunut 1.5.2013
« Vastaus #11 : Toukokuu 06, 2013, 16:24:58 ip »
Joillakin radoilla näkee esim. heinäseipäistä tehtyjä aitoja tai portteja tms. Tuovat ihan mukavasti vaihtelua väyliin. Mun mielestä tuohon kutosella vois miettiä jotakin tuon tapaista extraa. Sama homma uusilla 17. ja 18. väylilläkin. Ihan avointa peltoa nuo korien ympärystät.

Puut ja oksat ei tuo tarpeeksi haastetta? Hyvä idea mutta pliis jollain muulla väylällä :). #17 ihan tarpeeksi haastava OB-tikuilla, #18 voisin tuollaisen jopa nähdä.

Kyllähän se haastava on nuinkin, mutta jostain syystä on mukava hakata päätä (kiekkoa) seinään:) 18.väylälle sopis jopa paremmin joo.

Ja ne aidat, heinäpaalit ja muut kyhäelmät kestää sen viikon kunnes joku muovipussisakki potkii ne päreiksi...Hiirosta ei lisäksi varmasti tartte keinotekoisesti vaikeuttaa. Oottakaahan kun kesä tulee ja puissa on lehdet....Ja ainahan voi itselleen muuttaa väylien par-lukuja jos haluaa "haastetta" kehiin. Pelaa kaikki väylät Par kakkosina vaan. Oikeastaanhan noilla väylien par luvuilla ei oo mitään merkitystä...pelaa vaan radan kokonaistulosta ja sitä voi parantaa käyttämällä vähemmän heittoja joka rundilla. Eihän esim. viikonlopun TourDeOulussakaan ollu väylien par-lukuja, kokonaistulos ratkaisee.

Joten katse pois niistä väylien par-luvuista ja kiekkua vaan koria kohti. Alle 50 tulokselle lupaan sanua isosti notta Onnea!

Haastetta löytyy kokonaisuutena ihan tarpeeksi, ei siinä mitään. Lähinnä ajattelin tuossa noita paria uudistunutta väylää, että miten niihin saisi jotain lisäväriä. Avoimella pellolla olevat korit on minun mielestä turhan simppeleitä. Heinäpaalit sun muut kötöstykset ei kestä, mutta esim. Lausteella on yhden korin ympärillä aita, joka vaikeuttaa korille pääsyä. Avoimella paikalla kun on. Ei sillä, että Hiiroseen tuommosia välttämättä tarvis, mutta tulipahan vain mieleen.

AnttiP

  • Keskustelija
  • *
  • Viestejä: 66
    • Profiili
    • Stoner Rock A-Z
Vs: Hiirosen rata on muuttunut 1.5.2013
« Vastaus #12 : Toukokuu 06, 2013, 18:03:22 ip »

Mukava oli tämä muokattu rata. Ennen napakalle forelle erittäin edullinen viimeinen metsäväylä tosin jäi vielä mysteeriksi, miten pitäisi pelata.

Kuten aiemmin mainittu, #3 tii on nyt usein suoraan nelosen väylän keskellä. Näkyvyys kuitenkin OK puolin ja toisin, joten ei kuitenkaan suurin ongelma tällä hetkellä. Ehdottelisin hienosäätää #3 tiitä karttakuvassa alas/oikealle ihan polun viereen.

Mielestäni huonompi asia on ne #18 avaukset. Amatöörihyssellä pääsee pusikon taakse turhan lähelle #3 kippoa. Todistettu käytännössä sunnuntaina pieneen vastatuuleen. Lisäksi pusikon läpi ei ole näkyvyyttä ja spottaajan pitää kiertää ojan yli niin kauas ettei valtavirta ala sitä luultavasti harrastamaan.

#18 tiitä voisi viedä kohti #4 tiitä sen verran, mitä uskaltaa (ettei ole #4 vaarassa) ja ehkä koria alaspäin polkua kohti? Jos se sektori olisi enempi "poispäin" #4 tiistä ja #3 korista..

Eihän nuo kilpapelaajalle optimaalisia muutoksia monetkaan ole, paitsi mahtava #17 OB-ansa ja #16 metsäaukio-greeni. Pitää kuitenkin muistaa, että käytännössä siellä on Jokamiesluokan ralliajot kesällä joka päivä.

RistoS

  • OFS jäsen
  • **
  • Viestejä: 129
    • Profiili
Vs: Hiirosen rata on muuttunut 1.5.2013
« Vastaus #13 : Toukokuu 06, 2013, 20:01:47 ip »
#18 tiitä voisi viedä kohti #4 tiitä sen verran, mitä uskaltaa (ettei ole #4 vaarassa) ja ehkä koria alaspäin polkua kohti? Jos se sektori olisi enempi "poispäin" #4 tiistä ja #3 korista..

Tai sitten raivata parempi näkyvyys 18:n tiiltä 3:n korille, jos mahdollista.

muuki

  • ihimemmies
  • OFS jäsen
  • **
  • Viestejä: 228
    • Profiili
Vs: Hiirosen rata on muuttunut 1.5.2013
« Vastaus #14 : Toukokuu 08, 2013, 08:36:38 ap »
Väylä 12:sta, kipon ympäristö tarvitsisi jotain kuorikatetta yms haketta, joka imisi kosteuden siitä mutavellistä.