Uutiset: Tapatalk on nyt asennettu!
  • Toukokuu 20, 2019, 20:37:42 ip

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Hiirosen väylät - muutosehdotuksia?  (Luettu 8436 kertaa)

Workstinx

  • Redbeard
  • Keskustelija
  • *
  • Viestejä: 737
  • turhan pulutttaja
    • Profiili
Vs: Hiirosen väylät - muutosehdotuksia?
« Vastaus #30 : Huhtikuu 12, 2013, 23:48:38 ip »
Tästä oli tosiaan alustavasti puhetta jo 1,5 kk sitten palaverissa liikuntaviraston kanssa. Silloin päätettiin sopia uusi "kuiva" palaveri lähempänä kesää, jokohan sen aika olisi? Edellisessä palaverissa heiteltiin ilmoille juuri sanat 'oja', 'kuivatus', 'silta' ja 'sepeli'. Saas nähdä, mihin tulokseen neuvotteluissa lopulta päästään.

Taidanpa tarttua toimeen ja lähettää samantien kaupungille ja BSC:lle palaverikutsua :)

Williä :P  hyvähyvä jos ja kun asia nyt saatas/saadaan hyvälle jalalle ni vois ottaa toisellekin... Ja sitten vasta päästellä todella villejä ideoita siitä miten ja mihin niitä väyliä vois tehhä kun tota tilaa siel jonkusen verran kuitenkin on, kunhan tosiaan saa paikkoja ees vähän kuivaksi... Oisse huisaa jos sais erillisen amatööri-radan sinne ja sit viel reenialueen putille ja draiveille, huh huh...

Hämmennnetäs viel vähä lissää: Mikähän se mahtaa olla sen Hiukkavaaran/Kivikkokankaan alueen tulevaisuus, eikös sinnekin pitänyt jotain varauksia olla?
Back in '78, I was a kid, I didn't know shit and I never did
When the summer got hot, we praid for rain
But since the lights went out I've never been the same

Diabolicum

  • Keittiön Kalifi
  • Keskustelija
  • *
  • Viestejä: 839
  • Häh ?
    • Profiili
    • toinen harrasteeni
Vs: Hiirosen väylät - muutosehdotuksia?
« Vastaus #31 : Huhtikuu 13, 2013, 10:35:33 ap »
Tuollanen puttitreenialue pitäs jommalla kummalla radalla toppila/hiironen kyllä olla. puolenkymmentä koria ja erilaisia esteitä yms. Toppilassahan sellasen sais siihen kummulle  missä oli vanha #18 kori. Ois ylämäkiä, alamäkiä jne.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 13, 2013, 16:10:44 ip kirjoittanut Diabolicum »
Team Trilogy Finland
TeamLatitude64 Finland

pete

  • Vieras
Vs: Hiirosen väylät - muutosehdotuksia?
« Vastaus #32 : Huhtikuu 13, 2013, 12:14:10 ip »

Tuosta hiirosen alueesta tuli mieleen että meillehän on varattuna koko metsä-alue #17 väylän oikealta puolelta, rajoina toimii pururata. Ainoa huono homma tuossa on se, että sinne ei pahemmin väyliä talkootöillä tehdä ja se on aika vetistä aluetta.
[/quote]

Jos ja kun kaupungin kanssa neuvottelette niin ottakaa asia esille, voihan sitä jotain tapahtua. Hyvänä perusteluna vaikka kävelijöiden turvallisuuden parantaminen.

AnitaM

  • Keskustelija
  • *
  • Viestejä: 135
    • Profiili
Vs: Hiirosen väylät - muutosehdotuksia?
« Vastaus #33 : Huhtikuu 18, 2013, 13:41:15 ip »
Hiirosessa paljon auttaa jo kunnon väyläopasteet ja ratakartta...itse varmaan siellä vieläkin pyörisin jos ei olis syksyllä ollut opastajaa mukana  ;D ja plussaa tietysti jos olisi nuolia seuraavalle tii paikalla.. Itse pidin ensikertaa Hiirosessa käytyäni rataa todella epäselvänä, oli amatööri tiitä ja sillai :)
OFS nuoriso-ja naistoiminta, sihteeri 2014

welle

  • Member of Team Hoppala
  • Keskustelija
  • *
  • Viestejä: 634
    • Profiili
Vs: Hiirosen väylät - muutosehdotuksia?
« Vastaus #34 : Huhtikuu 18, 2013, 16:47:38 ip »
Hiirosessa paljon auttaa jo kunnon väyläopasteet ja ratakartta...
Tulossa...

AnttiP

  • Keskustelija
  • *
  • Viestejä: 66
    • Profiili
    • Stoner Rock A-Z
Vs: Hiirosen väylät - muutosehdotuksia?
« Vastaus #35 : Huhtikuu 20, 2013, 01:07:55 ap »

Tässä meni nyt pari viikkoo että sain konkreettisen piirroksen aikaan, mutta heittäsin ilmoille tämmöstä risteysten välttämistä ja AM-9 käyttäisi samoja väyliä, valikoiden sopivan kierroksen.

Linkki: Hiironen ahtaudet ja siirtymät

Punaisella merkattu mielestäni pahimmat risteykset / ruuhkapaikat. Pisimmät siirtymät korostettu keltaisella.

Ratkaisuksi aattelin, että miten sen radan vois kiertää kynällä kartalle siten, ettei kertaakaan mene ainakaan väylät ristiin aiemman viivan kanssa. Siirtymät ei niin paljon haittaa, mutta ei nekään niin mukavia ole.

Linkki: Hiironen Ehdotus AP


En ole käynyt maastossa tätä vielä zoomailemassa, joten pahoja ristiriitojahan siitä paikanpäällä paljastuu.


Lyhyesti selitettynä:
1,2 kuten nykyään
3 = nyk. 18 lyhyempänä, tii polun vieressä.
4 kuten nykyään
5 = ongelmallinen nykyäänkin tien takia ja varmaan tämän ehdotuksen "heikoin lenkki"
6,7,8 = nyk. 15,16,17
9 = ison niityn yli nyk. 3 kippoon, OB suojaa 4+10 tiit
10 puiden välistä / ojan yli nyk. 2 tiin lähelle
11,12,13,14,15,16,17 = nyk, 8,9,10,11,12,13,14
18 = nyk. 6 "takaperin", vaikka nyk. 7 tiiltä
 
Väylien pituudet taitaa lyhentyä, mikä tarkoittaa aloittelijoille ehkä nopeampia kierroksia. 4-väylän minäkin haluan säilyttää pitkänä, mutta Meri-Toppilan ja Virpiniemen ansiosta Hiirosen "pro" väyläpituuksia ei mielestäni tarvi erityisen ponnekkaasti suojella.


Tiedetään, että tämä menee jonnekin huumorin ja harhaoppisuuden osastojen välille lukijasta riiippuen - eikä todellakaan ihan tosta vaan toteutettu vaikka joku innostuisikin. Kunhan nyt aattelin laittaa ajatuksia muidenkin luettavaksi eli kommentoikaa ihan vapaasti. :) :)

kwi

  • Ofsilainen vuodesta -12
  • OFS jäsen
  • **
  • Viestejä: 790
    • Profiili
Vs: Hiirosen väylät - muutosehdotuksia?
« Vastaus #36 : Huhtikuu 20, 2013, 10:35:57 ap »
Tässä on jo nähty vaivaa. Pitääpä tutustua.

Koostin muut täällä foorumilla esitetyt ehdotukset ja välitin ne eteenpäin ratasuunnittelutoimikunnalle (eli Ernolle) tiedoksi ja ehkäpä jopa toteutettavaksi :)
Diamond is a girl's best friend (but Fury aint' bad either)

r.oksa

  • OFS jäsen
  • **
  • Viestejä: 1228
    • Profiili
Vs: Hiirosen väylät - muutosehdotuksia?
« Vastaus #37 : Huhtikuu 20, 2013, 23:46:33 ip »
Muutos on yleensä vaikea, vaikka monta on jo ehtinyt tähän ikkään nähä. No eipä oo ite "jaksanut" edes ruveta miettiin isommasti eikä edes kommentoimaan alkaa (kerrankin maltoin vähän aikaa olla jostakin asiasta hiljaa), mutta nyt vois pari asiaa turvallisuudesta kommentoida. Tuolla puistossa kun ollaan tosiaan hieman ruuhkassa muun elämän kuin oman pään sisällä satuunaisesti tapahtuvan kanssa.

Pahin paikka (niin hyvä kuin tuo väylä onkin) on minusta kasiväylä, kun sen avaus tulee piilosta pururadalle ja risteää vielä toisen väylän kanssa. Itse ehdotan tiin siirtoa siinä amatööritiille. (Toki helpottaa rataa huomattavasti, mutta ehkä jotain muuta vaikeutusta voidaan vielä muualle säätää).

5,6 ja 7  sekä 3 toimivat mielestäni hyvin ja ovat haasteellisia sekä mielenkiintoisia väyliä, enkä "hevillä" luopuisi niistä.

Ongelmalliseksi aavistelen myös nykyisen parturoidun 14-väylän avauksen. Siinä puiden poiston myötä avautui mahdollisuus pommihysseilyyn oikealta rivitalojen suuntaan. Ei sillä että kukaan sinne rivitaloihin ehdontahdoin heittäisi, mutta puukimmokkeella se voi olla kuvitteluni mukaan mahdollista. Voisi ajatella suuren käden omaavat siihen pystyvät, (onko näin?) - huomioiden tälläisen hehtaarihalhlon heiton... mandopuu tiiltä etuoikealla estäisi tuon kaltaisen visioinnin?!

Muuten hyviä heittoja edelleen kaikille!
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 21, 2013, 00:00:26 ap kirjoittanut r.oksa »
Länkkäriä mukaillen - kaikki ei voi saada kaikkea ja jotkut ei edes sitäkään

wille

  • Keskustelija
  • *
  • Viestejä: 612
    • Profiili
Vs: Hiirosen väylät - muutosehdotuksia?
« Vastaus #38 : Huhtikuu 20, 2013, 23:51:35 ip »
mandopuu tiiltä etuoikealla estäisi tuon kaltaisen visoinnin?!


Nuo toimii monestikkin, osittain, nimittäin suurinosa aloittelijoita / vähemmän heittäjistä ei ymmärrä mistä mandossa on kyse.. tai mikä se ylipäänsä on. Suurinosa aloittelijoista pelaa tälläkin hetkellä nelosväylän kummaltakin puolelta ojaa, vaikka se vasen puoli on O.B

r.oksa

  • OFS jäsen
  • **
  • Viestejä: 1228
    • Profiili
Vs: Hiirosen väylät - muutosehdotuksia?
« Vastaus #39 : Huhtikuu 21, 2013, 00:01:25 ap »
Jep, mutta aloittelijat eivät kuitenkaan saa edes kimmokkeella ehkä kuitenkaan rivitalojen ikkunaan tai pihalle asti?
Länkkäriä mukaillen - kaikki ei voi saada kaikkea ja jotkut ei edes sitäkään

Hepe

  • Keskustelija
  • *
  • Viestejä: 663
    • Profiili
Vs: Hiirosen väylät - muutosehdotuksia?
« Vastaus #40 : Huhtikuu 21, 2013, 21:39:13 ip »
Hiirosen väyliä on säädetty melko monta kertaa aiemminkin. Tuskin tuolta enää mitään uusia klassikkoväyliä löytyy 8) Jos halutaa kasvattaa radan pelaajakapasiteettia, niin ehdottomasti paras tapa on lisätä väylien määrää. Sinne eteläiseen metsikköön nyt aluksi vaikka 6 väylää, niin radalle mahtuu kerralla kolmannes lisää pelaajia.

Vielä range sinne nelosen viereen ja yksi puttikori lisää, niin jo kelpaa.

ps. Rikulta tuli erittäin hyviä ehdotuksia tuossa pari viestiä siiten :-*
kesä heinä elo, on helppoa elo, iki diki tsiki daikaduu

Diabolicum

  • Keittiön Kalifi
  • Keskustelija
  • *
  • Viestejä: 839
  • Häh ?
    • Profiili
    • toinen harrasteeni
Vs: Hiirosen väylät - muutosehdotuksia?
« Vastaus #41 : Huhtikuu 22, 2013, 19:23:30 ip »
Lisäväylät ei olis pahitteeksi, mutta jos moisia lähdetään rakentelemaan, niin sitten pitää talkoilla muiden väylien tiipaikat esim.  samanlaisiksi kuin Virpiniemessä. Nyt Hiirosen tiipaikat alkaa olla todella luokattomassa kunnossa. (esim. #11 tiimatto on vain nakattu suoraan juurien päälle) Jos pystytään esim. osoittaan kaupungin herroille että meiltä löytyy molemmista seuroista yhteensä vaikka parikymmentä ukkoa hommiin, niin varmaan uskovat että ollaan oikeasti tekemässä asialle jotain eikä vain koko aikaa vaatimassa.

- Sepeliä + lätkä ja kyllästettyä kakkosnelosta tiipaikkoihin. Sepeliä reilusti että tiit ei vajoa siihen suomaastoon mitä
se alue on..
- Kunnon sillat ojiin ja muihin ylityksiin.
- Radan muutokset siten että pelaaminen on jouhevaa ja turvallista. Nyt siellä #7 ja #8 väylillä lentää ristiin rastiin pannua. Ja #3 tiipikalle tulee kans kakkoselta melko lailla kiekkoa kesällä kun forea yms. porukat neppailee Nobelaneri toisessa kädessä.
Team Trilogy Finland
TeamLatitude64 Finland

Workstinx

  • Redbeard
  • Keskustelija
  • *
  • Viestejä: 737
  • turhan pulutttaja
    • Profiili
Vs: Hiirosen väylät - muutosehdotuksia?
« Vastaus #42 : Huhtikuu 23, 2013, 07:42:08 ap »
Mo. Eilen kävin kiertämässä Hiirosen, kattelin vähän sillä silmällä niitä maastoja siellä, sanoinkin pojille: "kaupungilta lupa, joku 5tn kaivinkone ja koppa ka..jaa niin eikähän maisema ala muuttua, ja jos ei muuta niin se koppa ka...jaa ;) "

Eli mä lähtisin oikeesti siitä alueen yleiskuivatuksesta liikkeelle, noihin hetteikköihin saa kärrätä aika monta kottikärryllistä sepeliä yms jännää, unohtamatta suodatinkangasta sinne alle ja koittaa rakennella kunnon tiiaus paikkoja JOS koko muu alue on edelleen lääseikköä, korien ympärykset ja siirtymät...

Siinäpä ajatusta.

Sitten sinne mettään 4 ja 17 väylien taaksekkin sais kaikkee jännää, sehän oli varattuna kans fribailuun ellen väärin ymmärtäny?
Back in '78, I was a kid, I didn't know shit and I never did
When the summer got hot, we praid for rain
But since the lights went out I've never been the same

Alttu

  • OFS jäsen
  • **
  • Viestejä: 209
    • Profiili
Vs: Hiirosen väylät - muutosehdotuksia?
« Vastaus #43 : Huhtikuu 23, 2013, 17:34:02 ip »
Tuli näin ohimennen mieleen, että onko sen radalle menevän tien suhteen mitään suunnitelmia? Liikennemäärähän siinä alkaa olla aika mellevä ja parkkipaikkaakin vähän nihkeästi. Pahoittelut lievästä aiheesta harhailusta, mutta kysytään nyt kun päähän pälkähti.

Parannusehdotuksia itse rataan ei nyt osaa äkkiseltään heittää. Se 7/8 on ongelmallinen, mutta tykkään molemmista väylistä, joten kummastakaan ei tahtoisi luopua ;D

rey

  • BSC Rahis
  • Keskustelija
  • *
  • Viestejä: 139
  • Jouni K.
    • Profiili
Vs: Hiirosen väylät - muutosehdotuksia?
« Vastaus #44 : Huhtikuu 24, 2013, 21:36:05 ip »
7/8-väylien ongelmallisuutta saisi heti pienemmäksi, kun siirtäisi 8:n tiipaikan polun toiselle puolelle. Tällöin olisi tiimatoilta paremmin näkyvyyttä toisiinsa eikä tarvitsisi odotella polulla kulkijoita. Väylän pelaaminenkin nopeutuisi rutkasti. Tokihan väylä helpottuisi samalla, mutta turvallisuuden ja pelaamisen sujuvuuden nimissä moisen helpotuksen voinee tehdä. Optimaalinen paikka olisi varmaankin about siinä missä AnttiP:n kartassa tuo punainen viiva loppuu numeron 8 yllä.

Samaan tapaan 2/3 risteämän saa paremmaksi kun siirtää 3:n maton sinne ojan toiselle puolelle. Kippoa voi sitten vastaavasti siirtää piirun verran puskaan päin jos haluaa kompensoida väylän helpottumista. Tässäkin näkyvyys 18:n suuntaan paranisi oleellisesti ilman että on vielä pelkoa että sieltä suunnalta tulee kiekkoa niskaan. Jos sitä pelätään niin heittää sen maton sitten 2:n tiipaikan tasalle.

3 ja 8 ovat kyllä haastavimpia kolmosia, joten epäilemättä tämmöiset helpottamiset eivät kaikkien makuun sopisi, mutta jos radan ongelmille oikeasti halutaan jotain tehdä niin nuista väylistä se on muutokset aloitettava.