Oulun Frisbeeseura ry

18Feb/170

II Open de Espana käynnissä

IMG_20170216_135101Tänään alkaa II Open de España aurinkoisessa Oviedossa, ja tämä taitaapi olla peräti ensimmäinen PDGA-kisa tällä vuodelle, jossa meillä on pelaajia paikalla. Tästä OFSseason alkaa ihan kunnolla! Saimme pienen raportin kisan ennakkotunnelmista yhdeltä pelaajaltamme, Toni Kariniemeltä.

Espanjan Oviedossa kisataan viikonloppuna Open de Espanan muodossa. Kilpailussa on peräti viisi OFSin edustajaa kun Jenni Eskelinen, Arttu Engström, Joni Tuomiranta, Tero Hyvönen ja allekirjoittanut, eli Toni Kariniemi osallistuvat. Lähdimme Teron ja jo viime vuonna kisassa olleen Jonin kanssa matkaan jo tiistai-iltana. Ajoimme yötä vasten Helsinki-Vantaalle ja aamuöinen check in meinasi tuottaa ongelmia. Vaadittiin kaikkien kolmen herkkää kosketusta, että saimme palvelua tarjonneen automaatin yhteistyöhön. Tästä kuitenkin selvittiin ja parin tunnin odottelun jälkeen pääsimme nousemaan lentokoneeseen.

Edustuskamppeet kunnossa!

Lensimme ensin Amsterdamiin, josta vaihdoimme konetta ja jatkoimme Madridiin. Saavuimme paikallista aikaa puolen päivän tienoilla ja otimme vuokra-auton alle. Edessä oli vielä vajaan viiden sadan kilometrin siirtymä Espanjan pohjoisosassa sijaitsevaan Oviedoon. Illalla päästyämme hotellille olimme kaikki sen verran väsyneitä matkustamisesta, että kävimme vain nopeasti kaupungilla syömässä ja painuimme nukkumaan.

Radalta löytyy korkeuseroja.

Torstaiaamuna nousimme aikaisin aamupalalle ja suuntasimme välittömästi sen jälkeen Purificación Tomás radalle, joka toimii kisanäyttämönä. Tutustuimme rataan ja heittelimme useita avauksia joka väylillä. Aurinko alkoi mukavasti paistaa ja kävimme vielä kiertämässä Inviernon puistossa sijaitsevan 9-väyläisen ennen ruokataukoa. Tämän jälkeen kävimme vielä kiertämässä kisaradan uudelleen. Illalla kävimme tutustumassa kaupungin iltaelämään. Ruoka ja juoma on täällä miellyttävän halpaa ja maku ryhmämme mieleen.

Kauniit ovat maisemat Oviedossa.

Tänään kävimme aamulla kaupungilla nopeasti ostoksilla ja olimme radalla taas ennen puolta päivää. Lämpötila kipusi lähes 20 asteeseen eilisen malliin. Kiersimme pari kierrosta vaihtelevalla menestyksellä. Korkeuserot ja välillä rinteissä olevat korit aiheuttivat paikoin ongelmia ja pahoja rolleja. Huumoria on tarvittu ja nauru onkin ollut herkässä. Hienojakin suorituksia nähtiin. Joni kilautteli ketjuja jo päivän ekalla heitolla. Väylällä 9 pääsimme Jonin kanssa molemmat yrittämään eaglea, mutta päätimme säästellä kisaan ja otimme helpot nostobirdiet. Päivän kruununa Tero heitti holarin kisaväylälle 14.

Toivottavasti nähdään tällaisia onnituksia myös itse kisassa.

Kisapalaveri käytiin juuri äsken hotellilla ja aamulla on sitten kisan aika. Valitettavasti huomiselle on luvannut sadetta. Tähän asti sää onkin hellinyt ryhmäämme erinomaisesti.

Kisapalaveri menossa.

Kiitoksia raportista Toni. Valitettavasti tämän hetkiset säätiedot Oviedosta näyttävät pientä tihkusadetta, ja hieman viileämmät lämpötilat kuin aiemmin. Toivottavasti tämä ei kuitenkaan haittaa sateeseen ja viiman tottuneita suomalaisia, vaan onnistutte kisassa!

Tuloksia voi seurata PDGA:n sivuilta.

Tsemppiä Team OFSille kisaan!

Kommentit (0) Paluuviitteet (0)